ZAMKNIĘCIE SIĘ NAUKI

Owo zamknięcie się współczesnej nauki, jej ekle- zjastyczne tendencje są problemem, nad którym nie można przejść do porządku dziennego. Stoją w sprzeczności z zasadą swobodnie przyjętej jedno­myślności i mogą zagrażać podstawom jej wiaro- godności. Czy jest możliwe, aby system, który z taką starannością kształci swoich własnych adep­tów, nie wytworzył samoczynnego mechanizmu sprzyjającego doktrynerstwu i utrwalaniu błędów? Polanyi wydobywa jeden z momentów chronią­cych naukę przed takim obrotem spraw. Nauka współczesna nie jest już tak silnie rozczłonkowana na poszczególne hermetycznie zamknięte dyscypli­ny — fizykę, chemię, botanikę itd. — jak to miało miejsce dawniej. Ich zakresy nawzajem na siebie zachodzą i istnieje silna tendencja do tworzenia dziedzin pośrednich, takich jak chemia fizyczna lub biochemia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam! Nazywam się Anna Kośmider i jestem finansistką i prowadzenie bloga to moja pasja. Informacje, które tutaj Państwo znajdziecie są z mojego doświadczenia. Zapraszam do dyskusji w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.