UWZGLĘDNIENIE ASPEKTÓW

Uwzględnienie wszystkich tych aspek­tów naraz oraz dokonanie oceny ich ukrytych po­wiązań nie jest bynajmniej łatwym zadaniem. Przekonywano mnie, że naukę rozumianą jako zasób wiedzy należy bardzo dokładnie odróżnić od nauki rozumianej jako działalność naukowców i od nauki jako instytucji społecznej. Takiego właśnie rozróżnienia nie wolno wprowadzać. Posługując się pojęciami geometrii: bryły trójwymiarowej nie mo­żna zrekonstruować na podstawie jej oddzielnych rzutów poziomych. W rękach zawodowych filozo­fów intelektualne aspekty nauki stają się jałowym ćwiczeniom logicznym; oddając sferę osobistą psy­chologom, przesadnie uwydatniamy procesy twór- cz“ i ich tajemnice kosztem racjonalności i siły kry­tycznej uporządkowanego rozumowania; jeśli zaś aspekty społeczne przekażemy socjologom, opiszą nam działalność badawczą jako osobową grę, w której punkty prestiżowe są stawkami, a atutem prawo pierwszeństwa.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam! Nazywam się Anna Kośmider i jestem finansistką i prowadzenie bloga to moja pasja. Informacje, które tutaj Państwo znajdziecie są z mojego doświadczenia. Zapraszam do dyskusji w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.